یادگیری زبان دوم
نوشته شده توسط : مریم

یادگیری زبان دوم

یادگیری زبان دوم یک فرایند است که در آن شما زبانی را به غیر از زبان مادری خود یاد می‌گیرید. یادگیری زبان دوم می‌تواند برای شما مزایای زیادی داشته باشد، مانند افزایش توانایی شناختی، ارتباط با افراد و فرهنگ‌های مختلف، بهبود فرصت‌های شغلی و تحصیلی و لذت بردن از منابع مختلف در زبان دوم.

برای یادگیری زبان دوم، شما باید با آن زبان تعامل داشته باشید و ورودی‌های صوتی و نوشتاری را درک کنید. همچنین باید خروجی‌های صحبت کردن و نوشتن را تولید کنید و خطاهای خود را اصلاح کنید. یادگیری زبان دوم ممکن است به پنج مرحله تقسیم شود: پیش‌تولید، تولید ابتدایی، ظهور گفتار، سلاست متوسط و سلاست پیشرفته. در هر مرحله، شما مهارت‌های مختلفی را کسب می‌کنید و به سطح بالاتری از تسلط بر زبان دوم می‌رسید.

سنجش سطح زبان

برای سنجش سطح زبان دوم خود، شما می‌توانید از چند راه استفاده کنید:

- آزمون‌های بین‌المللی زبان. این آزمون‌ها معمولاً شامل چهار مهارت اصلی شنیداری، خوانداری، نوشتاری و گفتاری هستند و نمرات آن‌ها با استاندارد CEFR مطابقت دارند. برخی از این آزمون‌ها عبارتند از: IELTS, TOEFL, TOEIC, Cambridge English و ....

- آزمون‌های آنلاین زبان. این آزمون‌ها معمولاً شامل سوالات چندگزینه‌ای در مورد گرامر، لغت، تلفظ و درک مطلب هستند و در پایان نتیجه را به شما نشان می‌دهند. برخی از این آزمون‌ها عبارتند از: EF SET, British Council, Test Your English و ... .

- خودارزیابی زبان. این روش به شما اجازه می‌دهد که با استفاده از منابع معتبر و معیارهای شفاف، خود را در هر یک از مهارت‌های زبانی ارزیابی کنید. برخی از این منابع عبارتند از: CEFR Self-Assessment Grid, CEFR Can Do Statements, CEFR Language Portfolio و ... .

https://charbzaban.com/other/%d8%b9%d9%88%d8%af-%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d9%86%da%af%d9%84%db%8c%d8%b3%db%8c.html

خودارزیابی زبان

خودارزیابی زبان یک روش است که شما می‌توانید با استفاده از منابع معتبر و معیارهای شفاف، خود را در هر یک از مهارت‌های زبانی ارزیابی کنید. برای انجام خودارزیابی زبان، شما می‌توانید از چند منبع استفاده کنید:

- CEFR Self-Assessment Grid. این یک جدول است که توانایی‌های زبانی شما را در هر سطح از CEFR توصیف می‌کند. شما می‌توانید با مقایسه توانایی‌های خود با توصیفات جدول، سطح خود را تعیین کنید .

- CEFR Can Do Statements. این یک لیست است که فعالیت‌های زبانی را که شما می‌توانید در هر سطح از CEFR انجام دهید، نشان می‌دهد. شما می‌توانید با بررسی فعالیت‌های لیست، سطح خود را تشخیص دهید.

- CEFR Language Portfolio. این یک پرونده است که شامل سوابق آموزش زبان، خودارزیابی و نمونه‌های کار زبان شما است. شما می‌توانید با استفاده از پرونده، پروفایل زبان خود را نشان دهید و نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید .

ٰhttp://www.motarjem1.com/blog/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C/%D8%AA%D8%B9%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%B7%D8%AD-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86/





:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: